با استقبال از یازده‌سپتامبر...

متن کامل فارسی کتاب «دروغ بزرگ»
با نزدیک‌شدن به سال‌گرد یازده‌سپتامبر، مطالعه‌ی متن کامل فارسی کتاب «دروغ بزرگ» نوشته‌ی تیه‌ری می‌سان، روزنامه‌نگار معروف فرانسوی، می‌تواند برای‌تان جالب باشد.
اسیر پیش‌داوری‌ها نشوید، اول بخوانید و بعد قضاوت کنید!
[::لینک اصلاح شد]

کار ما بود!


سازمان القاعده ، مسوولیت قطع برق در امریکا و کانادا را به‌عهده گرفت و دولت آمریکا را به انجام عملیات بیشتر علیه منافع این کشور تهدید کرد. گردان‌های ابوحفص‌مصری وابسته به این سازمان با اعلام این‌خبر در اطلاعیه‌ی شماره‌ی۳ خود گفته‌اند بنا به دستور بن‌لادن و برای ضربه‌زدن به اقتصاد امریکا، خطوط انتقال‌برق ایالات‌متحده و کشور هم‌پیمانش کانادا را هدف قرارداده‌اند. آن‌ها در این اطلاعیه‌ی خود گفته‌اند به‌دلایل امنیتی از توضیح روشی که با آن عملیات قطع‌برق را انجام داده‌اند، معذورند. اما آن‌ها توضیحی نداده‌اند چه‌طور کانادا را هم‌پیمان آمریکا قلم‌داد کرده‌اند درحالی‌که این کشور، آمریکا را در جنگ با عراق و در خیلی زمینه‌های بین‌المللی تنها گذاشته‌است.

دردسر برای ارابه‌ی جنگی بوش

مازن دانا، فیلم‌بردار خبری فلسطینی‌تبار رویترز
جدیدترین دردسر برای ارابه‌ی جنگی بوش، کشته‌شدن خبرنگار رویترز توسط نیروهای آمریکائی در عراق بوده‌است. سربازان آمریکائی مازن دانا فیلم‌بردار خبری فلسطینی‌تبار رویترز و گروه همراه‌اش را درحالی‌که مشغول فیلم‌برداری از زندان بغداد بوده‌است، به‌طور مستقیم هدف گلوله‌های خود قرارداده‌اند. سازمان خبرنگاران بدون مرز هم در نامه‌ای شدیداللحن به رامسفلد از او خواسته‌است در اولین فرصت یک تحقیق عادلانه و سریع دراین‌باره انجام دهد.